11 dec. 2015

11.12 - K som i kakao

Att mysa med familjen är något jag gillar. Då vi alla är samlade i vardagsrummet är bland det mysigaste jag vet och under jultiden händer det ganska ofta. Vi sitter och tittar på någon fin julfilm och dricker kakao eller glögg. Till kakaon finns det ibland marshmellows ( fast inte just nu ) och kanske även en klick grädde ibland. Mums ! Barnen gillar - och vi vuxna också för den delen, att göra snabbkakao i kapselform och det smakar gott det med. Gillar den med lite mintsmak.



vv.jpg



Har just tänt på ett av mina nya "julen till ära"- ljus. Det är en glaskopp fylld med världens underbaraste stearinfigurer; det finns skridskor, vantar och mössor samt en vanligt litet stearinljus i mitten. De små figurerna smälter i kapp med att ljuset brinner. De är så fina att jag knappt vågar tända ljuset. Ljuset är Riviera Maisons och det finns i dem hittar du hos Kaunis Coto. Därifrån kommer även de fina Merry Christmas servetterna som jag tänker använda hela julen igenom. Så fina så ! Kika gärna in hos Kaunis Coto - där finns så mycket fint. Passa på att beställa lite julklappar därifrån. Mycket snabb leverans kan jag berätta.



jk.jpggh.jpghh.jpgnimmare.jpg



Inlägget gjort i samarbete med Kaunis Coto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...