4 nov. 2015

På köksbordet

På köksbordet står min stora gamla hederliga Riihimäki glasburk. Det är bara så fin och så användbar. Just nu är den fylld med sand, stenar och snäckor och den lilla rottingbrickan som även fanns i gårdagens paket passar perfekt under burken. I burken ryms ganska stora ljus och det behövs eftersom ljuset i burken brinner hos oss varje dag.Älskar den här tiden då det blir mörkt redan tidigt om kvällarna och man kan tända på ljusen lite i alla rum. Såg att någon i vårt husbolag redan satt ut en ljusslinga ( en blå ..) men det väntar jag ännu med. Till lillajul får det nog bli. Ännu en grej... har råkat se på diverse loppisar dessa stora Riihimäki burkar och man blir ju helt stum när man ser priserna på dem. Det rör sig mellan 30-70 e. Loppispris då..... Man får väl bara vara glad att man fyndat sin burk då när de ännu inte var så efterfrågade. 



ccccc.jpg



ccc.jpg



cc.jpg



Ryggen då? Ja de knivskarpa smärtorna har hållits borta med de stora doserna smärtstillande jag har. Har dock ont hela tiden. Men i natt har jag sovit bättre då jag kunnat svänga på mig utan att skrika till. Man orkar liksom bättre om man fått sovet lite grann. 



Ha en bra onsdag. Idag kommer Ängelby, någonting att se fram emot- gillar den, har du följt med serien?



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...