13 nov. 2015

Några gröna granar med snö

För ett tag sedan beställde jag från e-bay dessa härliga små snöiga julgranar. I går fanns de i postlådan. De är visserligen litet mindre än jag trodde men ändå verkligen fina. De har en rätt så stadig fot och trots att de var aningen böjda och tillplattade när jag öppnade paketet kunde jag enkelt räta på dem utan att snön lossnade eller något gick av. I paketet fanns fem stycken granar och det kommer att bli så bra då jag lite närmare vintern ställer dem i min stora glasskål där de kommer att stå i snö. Jo, du läste rätt, snö!  Snön har jag skaffat för länge sedan. Passade på att köpa tre påsar då jag för en gångs skull sprang på dem. Ja, det är naturligtvis frågan on fejk-snö som blir så vintrigt att dekorera med. Den stora glasskålen med plats för ett ljus hittade jag tidigare på hösten på loppis för och den är  så fin i sin storhet. 



vv.jpg



 



v.jpg



 



vvv.jpg



Här ser ni var mina fem granar skall få stå - i snö ! Ljuset i mitten och snön och granarna runt. 



Appropå granar så har vi snart lillajul och julen här och då är det dags att komma ihåg nära och kära med julblommor. Om ni har bekanta som bor lite längre bort och som ni inte så ofta hinner träffa kan ni lätt skicka iväg blommor med Piilola. Piilola skickar blommor runt hela Finland och här i huvudstadsregionen kostar leveransen endast 7,90 e. Lönar sig att överraska någon..



Lotta



 



 



 



Inlägget innehåller reklamlänkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...