17 nov. 2015

Några bilder uppifrån

Ni kan ju tänka er hur det är när man går omkring hemma och inte riktigt kan göra nåt vettigt - ja då kan man ju alltid fotografera omkring sig. Det gjorde jag igår. Idag kommer det en massa bilder från vår övre våning - det är säkert precis det ni vill se - hihihi . Uppe finns det inget annat än de "privata" rummen dvs sovrum och bastu/dusch. Om man har det så är det inte så ofta som det rör sig främmande på övre våningen och det betyder ibland att man inte håller det snyggt då man vet att eventuella gäster håller sig där nere. Men hos oss är det inte så. Pedanten i mig försöker göra även det som allt som oftast är stökigt lite snyggare. 



u.jpg



uu.jpg



När man kommer upp står mina "gratis"-skåp  genast i hallen. Dessa hittade jag på nätet och de gavs bort. Lite kantstötta är de men det gör absolut inget. Älskar skåpluckorna. Inne i dem ryms det massor med saker och de är badrumsskåp så de är betydligt smalare än normala skåp vilket betyder att de inte tar mycket utrymme där de står. Lyktan som står brevid sprider ett härligt sken där den står om kvällarna - mysigt !



uuu.jpg



Uppe finns även ett datorbord där husets "fasta" dator står och framför den brukar allt som oftast familjens 14-åring sitta. Skulle själv gärna ha detta bord som min arbetsplats - härlig utsikt. Vi bor i ett högt parhus och när persiennen är uppdragen är det härligt att stirra ut och samla sina tankar.. Men allt som oftast behöver jag mera utrymmen för alla fina papper så jag sitter alltid vid matbordet!  



uuuu.jpg



uuuuuuu.jpg



uuuuuuuu.jpg



uuuuuu.jpg



I nischen innan man kommer till vårt sovrum står en stor golvspegel , en gammal gustaviansk stol samt "Doris" som flyttade hem till oss en jul för några år sedan.. Ja, det var den rundan. Jag märker att mina foton är lite suddiga, vet inte om det beror på att jag har "elohiiri" (mitt öga rycker till) i mitt vänstra öga hela tiden ( av att gå dåligt och spänna sig ) eller som kameran är felinställd men det får ni nu stå ut med ;)  I går var jag igen hos läkaren och nu fick jag äntligen remiss till fysioterapi . Eftersom mina smärtor inte är borta kommer det att till en början göra ont men med hjälp av nya värkmediciner skall jag väl klara det. I morgon har jag även tid till min zonterapeut och hoppas hon skall kunna lösa upp knuten i min rygg.



uuuuu.jpg



Skulle gärna börja hänga upp nån ljusslinga eller min stjärna i fönstret redan  men har inte riktigt ännu fått jul i mig. Stod i affären och tittade på utbudet av jultidningar men inte ens en sådan köpte jag ännu. Men har ett fint julerbjudande åt er , kära läsare. Aller har just nu ett erbjudande : tidning som tidning för 19,90 KLICK. Kanske man skulle beställa till julklapp åt någon i släkten..... ( en snygg korg får man på köpet ! )



Annors är allt som vanligt här,



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...