12 nov. 2015

Keep clean, please !

Här går dagarna och ingen förbättring sker med min rygg. I morse när jag öppnade städskrubben föll det ut lite pappserspåsar och jag tänkte att jag lite snyggar till i skåpet - men det borde jag aldrig ha gjort. Värker helt förb....t just nu. Kan inte fatta hur länge det här skall hålla på. Får väl bara inse att jag just nu inte kan göra något utöver stå-sitta-ligga. Här ligger dammsugaren framme och eftersom jag själv inte kan göra sådanan saker nu väntar den på att någon i familjen skulle göra det. Visst hjälper familjen men i mina ögon borde det ju städas dagligen samt plockas undan det de lämnar kvar efter sig . Tänk om man nu hade någon form av städhjälp som kom en gång i veckan och fixade medan jag ligger på soffan, det skulle allt vara bra ! Visst plockar jag upp det som finns på bordsnivå men reste får vara eftersom jag inte kan böja mej ner ordentligt. Tredje veckan på gång nu...



ttttt.jpg



 



1.jpg



Den här veckan har mannen dessutom haft kvällstur och kommit hem jättesent. Tur att man har tre barn som hjäper till med butiken, byket osv. Annars skulle vi nog vara utan mat och utan rena kläder. Suck då - så jobbigt då man själv är en sådan person som gillar att stå i och fixa, städa och pynja här hemma. Idag kom mitt H&M paket som jag väntat på i typ tre veckor. Hade beställt lite smått och gott bl a nya påslakan som jag så gärna velat byta till nu på momangen, måste väl vänta tills hjäpen finns nära ;). Även annat fanns i paketet; ljus, dynvar med en överdos av bling-bling ( till julen skall det glimma i vårt vardagsrum ). Jag hoppas verkligen jag är i skick till dess.



11.jpg



 



111.jpg



Keep clean and you make me satisfied !



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...