16 nov. 2015

Jag vill till Köpenhamn

Har redan en lägre tid försökt komma väg till Köpenhamn . Men det verkar vara fullkomligt omöjligt för mig att få biljetter beställda. Har planerat att åka med son och dotter  på en stadsresa i något skede och jag skulle så gärna åka just till Köpenhamn. Dottern däremot vill åka till Italien men vi andra är av den åsikten att om vi bara spenderar två eller tre dagar på plats så är det inte nån bra ide att sitta fem timmar  x 2 av den tiden på flyg. Så det kunde vara en stad rätt så nära. Och jag tycker alltså att Köpenhamn skulle vara perfekt. Vår tanke var att åka dit under hösten men nu har det ju förstås inte blivit av.Sedan fanns det planer på att åka inför jul dit eftersom jag hört om härliga julmarknader som ju jag inte skulle tacka nej till. Men nu har vi ju strax julen här och jag sitter hemma med min dåliga rygg som inte alls tycks bli bättre.



 



DSCN2881.jpg



Fast den största orsaken varför jag inte fått biljetter bokade, är nog det att jag aldrig tidigare varit på en resa där vi bokat flyg och hotell skilt och där jag själv måste försöka hitta från flygplatsen till hotellet. Jag är ju van vid att det står en guide med en skylt och skuffar in mig i en buss som tryggt för mig till det hotell jag bokat. Ja, jag vet vad ni tänker- det är ju ingen svår sak. Jag vet det, men ändå tycks det vara tillräckligt svårt för att jag skall få en resa bokad åt oss. Vilken mes jag är !



DSCN2882.jpg



Tror minsann vi får sikta på våren igen. Och jag tror att jag måste tvinga mig själv att boka flygbiljetter först och sedan då de finns är det kanske enklare att boka hotell. Annors blir det nog inte av. Fast nu när jag tänker efter skulle det nog vara skönt att åka till något lite varmare ställe - tror minsann att min rygg skulle gilla det också. Ser verkligen emot sommarens solsemester...



 



flagga2.jpg



 



low.jpg



Bilder: Lowcostholidays och Wikipedia



 



Här sitter jag och drömmer om Köpenhamn - resa - vart skulle du vilja resa ?



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...