10 nov. 2015

En lyxvariant i guld

I dessa tider tänds det ljus i detta hus skall ni veta. Börjar ha så många härliga ljushurrikaner där jag vill ha ljus att det går åt en hiskelig mängd tändstickor. Lyktorna är dessutom ganska djupa så jag brukar allt som oftast bränna mig lite grann. Här om veckan när jag var i butiken med min bärhjälp ( läs : dottern) råkade jag få syn på den snyggaste tändaren jag sett på länge - en guldig en. Det fanns även en silvervariant men denna guldfärgade så betydligt finare ut. Den har svängbar ända så det är superlätt att tända eld på ljus . Märket är Cricket och kan även fyllas på när den är tom. Har dock alldrig stött på någon flaska med gas (eller vad det nu sen är i dessa..) men nu när jag har denna skönhet tänker jag faktiskt försöka hitta sådan. Lite dyrare var denna tändare  - kostade hela 3,90e ( tror jag till senaste jul köpte en i vår s-market för 1,90e)- men vet ni, den är så väl väld det priset , hihii !

g5.jpg

g7.jpg

g8.jpg


g9.jpg

Här hemma är allt som förr, sjukledigheten den fortsätter och ryggsmärtorna likaså. Märker att jag kan sitta lite bättre än tidigare så kanske det börjar gå åt rätt håll. Nu skall jag ta en kopp kaffe till och lägga mig en stund på soffan. Har igen haft en sömnlös natt,

See you,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...