27 nov. 2015

DIY-elden brinner denna black friday

Black friday....



Ja, i mitt fall betyder det verkligen inte shoppande idag. Mera det att det är en mörk och dyster dag. Det är mörkt ute så gott som hela dagen och just nu blåser det alldeles förskräckligt. När sonen for till skolan fick han plocka upp både cyklar, krattor och diverse annat som flugit om kring ute på gården i natt. Usch så. Och så är det ännu blött och tråkigt där ute. I morse kändes det riktigt olustigt att stiga upp men det fick mig att tända vår (läs : min) DIY- öppna spis. Har alltid önskat mig en inredningstakka medan mannen alltid får mig att stoppa mina funderingar. Har hittat så många fina men aldrig kommit så långt att jag köpt en. För något år sedan råkade jag komma över denna härliga stora lykta som jag fort insåg att skulle pasa perfekt som min lilla öppna spis. Fortfarande tycker jag om den. Synd bara att den inte värmer....



DSCN3711.jpg



Inne i lyktan har jag placerat träklabbar samt kottar och sedan satt i en ljusslinga. Så fin belysning. Det är nästan samma känsla att tända på den som när man om julen kommer ner på morgonen och tänder julgranen, ni vet säkert känslan. Det sprids ett underbart sken och man blir riktigt varm i hela kroppen. Vår spis har varit på nästan alla dagar under den tiden jag varit sjukledig. Allt för att må lite bättre här hemma. I morse har jag redan gjort mina gymnastikrörelser som fysioterapeuten gav mig- i skenet av min takka. Me like!



DSCN3712.jpg



 



DSCN3713.jpg



 



DSCN3715.jpg



 



DSCN3717.jpg



I natt har jag igen sovit dåligt pga ryggen. Just nu är det inte bara ryggen som är sjuk utan även stället där jag på måndagen fick kortisonet insprutat. Tar de aldrig slut dessa krämpor? Hoppas det nu när jag äntligen har kommit igång med lite rörelser. Men inte mer om det. I stället vill jag önska er en trevlig fredag. Lilla julen är ju här och advent - tror minsann jag skall be någon hänga upp julstjärnan i fönstret. Och vet ni vad? Jag har inte adventsljusstaken klar ännu..



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...