21 nov. 2015

Can I have some soup , please?

När man är hemma om dagarna är det inte så lätt att göra mat åt sig- jag brukar lämna bort det och bara plocka i mig något lätt som en yoghurt eller en mandarin. Men inte längre. Jag fick från den trevliga inredningsafffären Kaunis Coto några härliga saker , bl a denna lilla kastrull (som var betydligt större än jag trott). Daily Soup - fresh soup of the day. Söt som synden. När jag visade upp den för mannen tyckte han den var fin men konstaterade sedan i nästa andetag att "den får man ändå inte använda". Men ja visst- denna kastrull är Riviera Maisons och är gjord för att användas. Den rymmer 1 l soppa eller annat smått som man vill koka upp eller värma. Den är super tex att göra nudlar i. Enkelt att lägga på locket för tiden då de blötläggs. Och så fin att servera i från. Jag tror verkligen att den här lilla kastrullen kommer att bli en stor favorit hos oss. 



aaa.jpg



aaaa.jpg



aa.jpg



Kaunis Coto är verkligen en affär med så mycket fint, inte bara Riviera Maison utan säljer Jeanne d ´Arc Living, Chic Antique, Ib Laursen och Bloomingville produkter. Ja härliga utvalda produkter just i min inredningssmak - säkert också i din. Du kommer att gilla vad du ser.... Nyligen har Minna som äger affären även tagit in Lakrids by Johan Bûlow supergoda lakrits och choklad som finns i underbara förpackningar. Kika in vet jag. Webbshopen är öppen dygnet runt men stenfotsaffären håller öppet i Vasa  ti 12-20, ons-fre 12-18 och lö 10-14. Så om du bor i trakten eller har vägarna förbi så stanna upp ett tag.



a.jpg



Och inte nog med att jag är nöjd med den härliga kastrullen och gillar allt i affären - Kaunis Coto bjuder alla mina fina läsare på en rabattkod när du handlar på webbshopen.  Skriv i kodfältet MAISON15 så får du 15% rabatt på dina uppköp. 



 



Lotta



 



Inlägget gjort i samarbete med Kaunis Coto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...