14 okt. 2015

Första kvällen badminton

Igår var vi första gången och spelade badminton. Vi har bokat en speltimme i veckan och igår började våra timmar. Jag åkte dit med båda sönerna och det var så skoj. Att spela badminton är en bra motionsform då man rör på sig som sjutton. Märkte att jag använde magmusklerna vid varje slag och svetten den bara rann. På stället fanns fem banor och vi hade en bana mitt bland alla stönade gubbar. Först tyckte jag att det störde men efter en stund kände man sig som fisken i vattnet. Vi jobbade på och hade superroligt. Något jag hoppas vi kommer att ha varje gång. Har nämligen slutat gå på gymmet eftersom jag inte fann tiden att gå dit flera gånger i veckan men tror att detta är min grej - varvar med lite promenader och lite koll på kosten.



DSCN3223.jpg



Kikade in på en sida som heter Itrim där fanns en räknare som efter att jag slagit in mina "siffror" meddelade mig  - du är överviktig . Därför ar det nu igen dags att ta mig i kragen. Tycker jag hade kommit så bra i gång men så kom sommaren och semestern och allt det där ni vet. Blev rikitgt förvånad hur snabbt jag egentligen gick upp i vikt igen. Jag åt kanske ganska vanligt, lite mer grillmat och godis men det jag tror det berodde på vad att jag inte mera rörde på mig tillräckligt och slutresultatet var att jag fick tillbaka nästan alla usla kilon. Men nu skall jag försöka skärpa mig igen. Och dessutom få hela familjen med. Igår då vi spelade tre sycken ( en som satt och vilade medan de två andra spelade ) gick det bra . Vi spelade 5 minuters pass som känns betydligt längre än fem minuter . Tror minsann vi skall skaffa två racketar till så vi kan spela fyrspel. Då kan hela familjen spela hela timmen... kul! 



DSCN3222.jpg



Lotta



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...