15 okt. 2015

Favoriter och favoritplats

När det gäller favoriter och ens favoritplats, kan jag bara säga att det är och finns i vårt vardagsrum. Där gillar jag att vara. Där umgås vi dagligen, ser på teve och bara myser. Ibland kan jag bara sitta i soffan, utan teve , utan något- och bara njuta av den härliga stämningen i just vardagsrummet. Kvällstid är stämningen där total- man får verkligen frid och det är ju precis det jag försökt uppnå då jag inrett rummet. Ljust och harmoniskt, bordslampor ( ni vet jag och taklampor.. -bad combination !), lite stearinljus och  så ljusslingorna som bara gör det så fint. Favoriterna i rummet är definitivt Ikeas Jennylund- stol som bara är så mysig samt klaffbyrån i hallen som är gammal och fin. Den möbeln är den första man ser då man stiger in hos oss. Man möts av ljus, en väggspegel samt vita ljusbollar. Och sedan ser man hela vardagsrummet. Jag är kanske självgod men bland kommer jag hem och kan inte låta bli att sucka lite  - åh, så mysigt det ser ut!  Ja-a,och så gillar jag ju att kombinera gammalt och nytt, att ändra om allt efter känslan i hjärtat. Gör man inte det tror jag inte att man kan uppnå den härliga effekten som man kan uppnå just med inredning.



111.jpg



 



88.jpg



 



77.jpg



 



66.jpg



Just nu njuter jag hemma med barnen av höstlov. I går var det första dagen ledigt av tre och ni vet inte hur produktiv jag var. Fick massor gjort och senare på eftermiddagen firade vi dottern men släkt och goda vänner. Presenter som biobiljetter verkar uppskattas. Och biljett till Mums-Måns konsert i Helsingfors i morgon.....



Härlig torsdag till er alla- och kom ihåg att följa hjärtat när ni inreder  ;)  ,



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...