16 okt. 2015

Behöver du också en Bedroller?

Hos oss finns det alldeles för lite förvaringsutrymmen - om det är något jag skall klaga på i detta hus så är det det. Visst har vi skåp i varje rum och t om en "walk- in- closet" och ett stort uteförråd, men det räcker inte till. Har t ex problem med att förvara hela familjens handdukar och sängkläder. Som de varit tidigare har de funnits i klädrummet uppe på den översta hyllan varifrån det är väldigt jobbigt att ta dem utan att hela högen rasar en i huvudet. Har funderat på ett skilt skåp för dessa men problemet är var det skåpet skall stå - finns inte riktigt plats, eller jag hittar ingen vettig plats till ett stort fristående klädskåp. Nu råkade jag ha möjlighet att igen göra lite samarbete med Orthex- denna gång gällde det deras SmartStore Bedroller. Är helt urförtjust ! Den perfekta lösningen . Att använda golvutrymmet för saker som inte används dagligen är fiffigt. Dessa plastlådor kan öppnas från lockets bägge ändor och kan således öppnas även då bara en del av lådan är framdragen.



press_Bedroller-46-L-w-requisits.jpg



Lådan är genomskinlig vilket underlättar när man söker något speciellt. Lådorna är designade så att de ryms under en 80 cm lång säng så att man får tre lådor                      (á 46 liter) brevid varandra utan att man nästan ser dem. Under en dubbelsäng ryms det ca 276 liter förvaringsutrymme. Bra va? Bedrollerns mått är 76x51x18 och tillverkas i FInland  av återanvänt plast. Och har tio års garanti.. Lådorna rullar fint pga de fyra hjulen och är superlätta att dra fram vid damsugning. Skulle gärna se under våra sängar fler av dessa. En låda kostar i affären ca 20 e. 



br3.jpg



Ja, jag har nu lagt in alla våra påslakar,lakan samt dynvar i en låda. I dessa kunde jag tänka mig att förvara extra täcken, dynor och tex sommar/vinterkläder eller varför inte barnens Lego, dockkläder eller Kalle Ankor. Passar till vad som helst faktiskt.Mer om dessa lådor kan du läsa här.



br5.jpg



 



Ha en fin fredag,



Lotta



 



Detta inlägg är gjort i samarbete med Orthex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...