15 sep. 2015

Ny brödrost från Klingel

På morgonen gillar vi att rosta bröd. Det skall vara ljust bröd och marmelad - helst. Vår brödrost har dock varit så ful så den har alla år vi haft den, stått i köksskåpet och vi har troget plockat ut den sgs alla morgnar. Men vet ni vad? Inte mer! Hade möjlighet att bekanta mig lite närmare med det tyska företaget Kingel . Klingel säljer bl a mode från klädesmärken som Amy Vermont, Laura Kent och Mia Moda. De säljer även smycken, hemtextilier och inredning. Måste medge att jag aldrig tidigare handlar därifrån men jag gillade verkligen deras utbud av hemelektronik. Mina ögon fastnade på denna snygga brödrost av märket WMF. Den har hela sju olika rostgrader, lysande knappar och en sk bagelvärmare som man lätt kan ta bort. Vi värmer kanske inte så ofta sådana men desto oftare blir det karelska piroger som vi alla gtillar. Perfekt för det ändamålet.



klingel%202%20br%C3%B6drost.jpg



Den har visat sig vara riktigt super. Bröden har en bra färg när de hoppar upp och blir heller inte för hårda. Just passliga och det gillar vi. Dessutom passar den bra in i köket som nu fått en ny look. På bilden nedan sitter den sk. bagelställningen på. Även den avlägsnas enkelt och tar inte mycket plats i köksskåpet då den inte är i användning. Men själv rosten står verkligen inte inne i köksskåpet mer - nej, den har fått paradplats mitt på arbetsbänken.



zz.jpg



 



ccc.jpg



Nu blir det en kopp te och ett nyrostat bröd,



Lotta



 



Inlägget är gjort i samarbete med Kingel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...