15 sep. 2015

Jag använder UKKO.fi

Fick en förfrågan om hur jag fakturerar mitt jobb som bloggare. Tänkte berätta hur jag gör och hur lätt det är ! Under årens lopp har jag gjort bloggsamarbete med många fina företag och många härliga människor. Bloggarna har blivit det nya sättet att på ett mera personligt sätt nå ut till konsumenterna och kunderna. Jag själv ä,r som ni säkert märkt storkonsument på både vackra heminredningsprodukter som andra saker som intersserar mig. Får många förfrågningar om samarbeten men plockar ut dem jag själv är intresserad av. Då man gör ett jobb brukar man allt som oftast även få betalt och det tackar man ju inte nej till. För några år sedan då förfrågan på bloggsamarbete började bli större funderade jag på att starta mitt eget företag för att kunna fakturera mina jobb genom det.  Som tur hann jag inte göra det och ha nu massor med pappersjobb som skall göras på sidan om allt annat jobb. I stället råkade jag få syn på en annons om UKKO.fi som nu gör jobbet i mitt ställe.



Bokforing.jpg



 



UKKO.fi är ett faktureringsföretag genom vilken du lätt kan fakturera ditt jobb utan ett eget företag. Du kan göra ditt jobb medan någon annan sköter ditt pappersarbete - utan all byråkrati ! Passar mej perfekt! Jag behöver inget företagsnummer, inte göra någon bokföring eller annat som oftast är ganska jobbigt. Jag kan göra mitt jobb när jag vill, med vem jag vill och för vilket pris som helst. Bra va? Jag får min lön och samlar samtidigt pension. Det är så superlätt. Det jag gör är:



a).Bestämmer om jobbet med min kund b.Gör jobbet och fakturerar via UKKO.fi c).UKKO.fi skickar räkningen till kunden d) Kunden betalar räkningen e) UKKO.fi betalar ut min lön



 



 



ukko1.jpg



UKKO.fi fungerar superbra. Jag har alltid snabbt fått svar på eventuella frågor via deras live chat som finns på hemsidan. Sidorna är lätta att hantera och det är superenkelt att göra en faktura. När du registrerar dej på UKKO.fi skickar du ditt skattekort till dem och de tar sköter resten. Jag är verkligen supernöjd och tänkte att det kanske är flera där ute som inte riktigt vet hur de skall gå till väga när de får jobbanbud. Detta gäller naturligtvis inte bara oss bloggare ... Och det känns skönt att veta att allt går rätt till och att alla eventuella avdrag och skatter är skötta.



Deras hemsida är tyvärr bara på finska men det är bara att fråga på ifall man inte förstår ( jag svarar naturligtvis också på frågor om det finns några) !!



ukko2.jpg



Ha en fin tisdag,



Lotta



 



Detta är ett bloggsamarbete med UKKO.fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...