7 sep. 2015

Fruktsköljaren från Åland

När vi på sommaren var på Åland besökte jag kanske som ni minns Lugnets Keramik, där jag även fick testa på att dreja. Det var superrroligt och jag är faktiskt nöjd med lerskålen jag gjorde. Brukar varje år köra till Lugnet för där finns så mycket fint att se på och härliga produkter att köpa. Denna gång såg jag genast när jag kom in vad jag gärna ville ha med mig hem. Det var en vit fruktsköljare som bara ropade på mej... den var ganska dyr så jag funderade ett bra tag ifall jag skulle köpa den. Fuderade vad jag allt kunde använda den till och hittade på direkten på en massa fiffiga saker där denna kommer i användning.



a1.jpg



 



c2.jpg



Vi äter nästa alla dagar sallad och denna sil passar perfekt till en liten sallad. Eftersom det finns ett fat under silen rinner vattnet från den sköljda salladen eller från tomatbitarna ut genom dem. Och eftersom skålen är så vacker i sej, passar den perfect att sätta direkt på bordet som salladsskål. Har också användt den till fruktskål, till jordgubbarna och till nypotatisarna. Den kanske även kommer att fungera som blomkruka något tag ;) . Gillar silen verkligt mycket och jag är jätteglad att jag köpte den



a2.jpg



. Idag är det måndag igen och börjar veckan med att ha smällande huvudvärk. Andra koppen kaffe på gång, en stor röd värkmedicin-tablett som vi köpte i Grekland, har slunkit ner ( stor som synden, fick kväljningar vilket jag normalt aldrig får av piller !). Tabletten såg ut som en stor variant på M&M karamellerna och jag undrar varför man gör sådana piller. Om ett barn hittar en sådan på golvet , är det nästan säkert att barnet plockar upp den och sätter den i munnen...



fdg.jpg



Till sist min vackra sil med jordgubbar från eget land.



Ha en fin start på veckan,



Lotta



PS ! Nu kom remontgubbarna och idag  och i morgon görs det sista. Vi kanske tom slipper i egen dusch dag.. jejjj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...