25 sep. 2015

Den ynkliga lilla blomman

Denna sommar var så konstig - i väder väg - att ingenting har riktigt kommit upp i vårt grönsaks / blomland. Zuccinin har nu blommor men kommer verkligen inte att hinna med frukt i år, våra hundra lökar har kommit upp och vuxit till sig men någon har ätit upp all blast från varje lök ( vilket djur äter lök??? ). Hade även planterat en stor mängd ringblommor som nu har vackra gröna blad men endast en liten blomma har slagit ut. Inga andra knoppar ens. Den passade jag på att klippa av och ta in. Tomatplantan har nu åtminstone 20-25 gröna tomater (små) som jag inte heller tror att kommer att bli röda. Tog in krukan och funderar på att skaffa en värmelampa så att de skulle få lite färg. Har ni några andra knep för att få dem större och mogna ännu i höst?



 



DSCN3229.jpg



DSCN3230.jpg



Förra våren märkte jag (efter att inte på några år satt nägra lökar i jorden) att inget kom upp i trädgården på våren. I höst har jag planer på att lägga ner en större slant på blomlökar och hoppas verkligen att ingen äter upp dem. Vill i vår ha en underbart vacker gård. Medger att jag nonchalerat trädgården ett bra tag nu och tänker satsa på den mer. Tror bestämt att jag under helgen skall åka till Plantagen och skaffa lökar. Har du redan satt dina lökar? Vad satt du ner i jorden?



Önskar att fredagen går fort och vi alla sedan får njuta av helgen, 



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...