17 aug. 2015

Hemma igen

Hej på er alla igen!  Hemma igen efter en underbar vecka på Kreta. Har haft så fullt upp sedan vi kom på torsdagen att jag inte ens hunnit med ett pyttelitet inlägg. Men jag hoppas att många av er har hängt med på instagram så ni fått lite hälsningar av mej då och då ( läs: dagligen ). Här hemma är det full kaos. Vi har namligen remont på gång här hemma. Badrummet och toaletten samt bastun byggs helrt om och det ser ut som ett bombnedslag hos oss. Inget kul att komma hem till det precis. Men nog om det- berättar mer om remonten i ett senare inlägg. Vi har verkligen njutit. Simmat, solat, ätit gott och haft roligt - precis allt det man skall göra då man är på semester, eller hur? Vi har upplevt åska, moln på himlen och tom två regndroppar men trots det var det inte fel på temperaturen. +32-+35 alla dagar och sååå kvalmigt endel dagar att det fullkomligt rann svett från morgon till kväll ( alltså kvällstemperaturen sjönk ända till + 25 grader....puust.). Men jag klagar inte ! Här kommer en bildbomb från Kreta     -   



e n j o y 



DSCN2881.jpg



Bara Finnair är bra nog för oss ....  ;)



 



DSCN2824.jpg



Sol och bad vid poolen dagarna långa



 



DSCN2837.jpg



Hotellet har en alldeles egen fruktträdgård. Bananer... lustigt att bananerna hänger uppåt- har alltid trott att de hänger i klase nedåt!....



DSCN2856.jpg



Utkik från en av de härliga restaurangerna uppe i bergen som har alldeles fantastisk utsikt



DSCN2740.jpg



Åskdagarna - röd flagga på stranden men min orädda 19-åring bara måste testa lite om han hann undan ( det gjorde han inte)   ;)



DSCN2593.jpg



Frappe - min favoritdryck i värmen. Har blivit en och annan Frappe här hemma också eftersom jag ju älskar kaffe



DSCN2727.jpg



Red flag - dangerous to swin



DSCN2614.jpg



 



DSCN2564.jpg



One Tequila Sunrise , please!



DSCN2851.jpg



DSCN2428.jpg



DSCN2422.jpg



Idag var jag igen på jobb efter en lång semester. Det har sina sidor att vara länge borta från jobbet - idag kändes allt så främmande. Men nog kommer man ju in i rutinerna igen. Sonen började två dagar senare än de andra i sin nya skola, högstadiet. Trots all oro har allt gått bra och ha verkar trivas. 



Hörs igen,



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...