25 aug. 2015

DIY på burk

Tidigare under sommarlovet gjorde jag egna ljus av gamla ljusstumpar. Vilket enkelt och roligt projekt det var. Har under en längre tid sparat ihop ljusstumpar enkom för att testa att smälta dem och göra nya. Köpte på loppis glasburkar och gamla vackra kaffekoppar som jag sedan fyllde med smultet stearin. De blev verkligen fina och tänk vilka trevliga gå bort -presenter. Om du vill göra sådana är det bara att smälta stumparna i vattenbad och sätta vektråd i kopparna/burkarna och fylla på. Enkelt som bara vad. Just nu har jag stort behov av att tända ljus om kvällarna - kanske bara för att man vet att sommarlovet är över. Idag är det första mulna dagen på tre veckor och det känns riktigt grått...



ggg.jpg



Har du inlett ljustiden redan? 



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...