1 aug. 2015

Det gäller att skydda sig

Ett flygplan åker just nu ovanför vårt hus och jag kan inte låta bli att längta lite igen! Om fem dagar är det vi som åker iväg ! Vi är verkliga solälskare och tycker om att spendera hela dagen i solen; vi simmar och solar och njuter av värmen. Men då gäller det även att se till att man har det rätta solskyddet. Några år har vi kört med Dermosils solskyddsprodukter och jag kan bara säga att jag varit super nöjd med dem. 



DSCN1095.jpg



I år packar vi med oss produkter med både solskyddsfaktor 20 och 50. Har här hemma under sommaren använt Sun protection lotion SPF 20 och har inte bränt mig en endaste gång trots att vi spenderat de få dagar det varit sol och värme på stranden sgs hela dagen.Även solsticket, som är perfect för näsa och läppar har varit i flitig användning- vem vill ha en röd näsa eller sjukt torra läppar?  Dermosils solstick har SPF 50 + och det märks. Sun protection moussen SFP 50 har jag inte ännu testat i solen så det skall bli kul att pröva den i den grekiska värmen. Har flera gånger funderat över varför solskydd är så dyra här i Finland. Oftast är det de med högt solskydd som är dyrast. Det borde ju vara helt tvärtom. För att få människor att verkligen skydda sin hud ordentligt borde ju de höga skydde vara billigare.. eller hur?



DSCN2364.jpg



 



DSCN2366.jpg



 Dermosils solprodukter är doftfria. Det gillar jag eftersom jag hatar tex kokosdoft som många smörjar in sig med . I vår familj har vi mycket känsliga hudar och det känns därför härligt att veta att man kan smörja in sig flera gånger under dagen utan att huden reagerar på något sett - inga klior !



DSCN2367.jpg



DSCN1125.jpg



Nu gäller det att få allt nedpackat . Innan det kommer att ha ett rent helvete här hemma hos oss . De kommer att börja en stor remont hos oss. En stor del av övre våningen skall packas ihop före det och placeras annanstans och jag ser redan nu rött. Att dessutom veta att man kommer att vara utan dusch i ca 5 veckor gör inte saken bättre. Men det hjälper lite när man vet att man sedan kommer att ha ett sprillans nytt badrum och ny bastu - ja det gör ju allt värt lidandet! 



Idag är det sol och vi skall njuta!



Lotta



 



Detta inlagg är ett samarbete med Dermosil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...