3 juli 2015

New stuff

Lite nytt till min Riviera- familj har dykt upp hos oss under semestern. Var på Cobello förra veckan och köpte lite det ena och det andra. När man oftast klickar hem saker från en nätaffär är det så praktiskt att få se dessa produkter med egna ögon, in real life! Endel ser helt annorlunda ut än på bild och endel är mycket mindre eller massor större än man föreställt sig . Endel saker som jag trott mig velat ha  kan plötsligt bli saker som jag inte alls vill ha - och då är man ju glad att man inte beställt just dem.



kl.jpg



Från Cobello köpte jag bl a en påse med små snäckor som blir dekoration i mina hurrikaner. Igår kom postbudet hem med en låda innehållande lite härligheter . Bl a detta underlag som jag har på arbetsbordet nu. Framför brödlådan - hoppas alltså att familjen skall göra sina smörgåsar på underlaget och INTE direkt på arbetsbordet... ;). Även de söta salt- och pepparkaren fans med i gårdagens låda.



ht.jpg



Kolla dessa söta skedar. Såå söta i kaffekoppen. Även de kommer från Riviera Maison. Ja, en sak till fanns i lådan men vad det var får ni se senare. Idag blir det nog att packa kassen och åka ner till nån strand. För idag blir det v a r m t.



cf.jpg



 



nm.jpg



Igår var vi med dottern till polisstationen för att förnya hennes pass. Nästa vecka åker vi på sommarens första resa, till härliga Åland. I början av augusti bär det sedan av till underbara Kreta igen - samma ställe, samma hotell och samma rum är bokat. Längtar så!



Men njuter vi bara av just denna dag,



Lotta



 



PS! Nyt löytyy oikealla puolella Translate-nappula. Käytä sitä niin voit lukea (huonolla suomenkielellä kylläkin) postauksiani suomeksi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...