27 juli 2015

Målardags igen

Ledigt igen. Så skönt det känns efter en jobbvecka här emellan. Skall ida ta itu med lite målning. Skall måla om ledstången som blivit så ful under åren . Smutsiga händer som tar i den vita relingen ( fastän vi inte har några små barn längre ). Man ser dem alltför bra då allt är ljust och vitt. Annars oxå borde alla väggarna målas om men det är ett så stort projekt att det får bli till senare. Dessutom kan det bli lite jobbigt eftersom det finns fina väggtexter lite här och var....



DSCN2299.jpg



Räknade just dagarna.... 11 kvar - alltså tills vi får njuta av Greklands härliga värme. Har lite kappsäcksproblem.Vi åkte senaste år med tre kappsäckar varav en gick sönder. Nu funderar jag på om vi får allt nerpackat i två och så eventuellt köper en ny där nere.... eller gör vi det nu före ? Är de månne billigare i Grekland? Men före det har jag en härlig vecka ledig med barnen och nästa vecka blir även mannen ledig så vi får fundera färdigt då...



DSCN2298.jpg



Har du ännu någon härlig solsemester att se framemot denna sommar? Vart är du på väg?



Nu blir det kaffe, förlåt detox-te ( försöker ha en smalvecka då det blivit lite för mycket godis och grillmat den senaste tiden) och smörgås och sedan tar jag fram målburken.



Kram till er alla - och hörni lämna gärna en kommentar innan ni sticker härifrån,



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...