6 juli 2015

Jag och mina smycken

Sommaren är verkligen smyckenas tid .Åtminstone när det gäller mig . Under sommaren blir det av att använda alla de härliga smycken jag skaffat under åren. Gick lite igenom mina smycken och hittade både det ena och det andra samlat på smyckeställningen.Till vardags blir det oftast använd samma silversmycken- de jag gillar bäst dvs Nomination -armbanden och alla mina Magnetix-smycken. De är vad jag använder i vardagen. Älskar mina magnetsmycken . De både håller mig frisk och är supersnygga.



Men på sommaren använder jag friskt allt jag äger och har. Älskar speciella armband. Några har jag köpt från små obetydliga nätaffärer - de är handgjorda och bara så snygga. Endel är köpta på utlandsresor och som man kanske annars tycker att är för pråliga för vardagen - men inte på sommaren, nej! Som arm- och halsband med snäckskal....



IMG_1108.jpg



Har övergått helt från guld till silver under några års tid och det betyder att jag har en mängd smycken som aldrig används. Tyvärr. Gillar visserligen guld men silver är mera min stil . Har även "snörningsarmband" ( ni vet såna som man snör några varv kring handleden) som jag älskar massor. House of Elliott blingblinget som jag köpte under förra sommarens Greklandresa samt ett Humanity-läderarmband med fina ord på.(bägge syns på nedersta bilden).



IMG_1107.jpg



 



IMG_1106.jpg



Har du några favoritsmycken? Har du sådana som du, som jag, använder alla dagar till vardags - eller byter du friskt? 



I öronen har jag alltid pärlor, kan nuförtiden inte använda annat . Känner mig helt bar utan dem. Skulle nog gärna ha små dinglande hängen men i min egen mening passar jag inte alls i sådana... I morgon skall jag visa er ett mycket annorlunda smycke. Ett smycke som ni lite senare även kommer att han möjlighet att vinna.



Vill nu påminna er alla om den härliga Dermosil-utlottningen som håller på här på bloggen tom 12.7.



Nu ringde postgubben på dörren så det blir att packa upp lite härligheter,



Lotta



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...