28 juli 2015

I det ljusa

I går fick jag en del av trappan målad. Genast blev det såå mycket bättre. Ljust och fräscht igen. Skall fortsätta idag med det ännu, lite blev omålat.Tvättade även väggarna - vet ni förresten att Ihmesieni (mirakelsvampen) är super att tvätta målade väggar med.. Alltså man fullkomligt ser ut den ytliga skiten försvinner... Sedan torkar man bara med en ren fuktig trasa så har man en snygg vit vägg igen;). Igår hann jag även med annat - sålde nämligen bort dotterns stora skrivbord som hon inte alls gillade. Råkade se att någon tjoade ut efter ett bord, just som vårt och såg chansen att bli kvitt vårt. Det avhämtas idag och nu är då dottern utan skrivbord. Gillar att återanvända våra möbler i andra rum än de vanliga och försöker fundera ifall vi kunde ha nåt lämpligt som passar där.. om inte så får vi väl börja söka ett nytt. Ett svart eller vitt - inget helt normalt skrivbord skall det vara. Tänkte faktiskt att ett barbord med hög stol kunde vara ganska tufft.. När man inte gör så mycket annat än sitter vid datorn vid bordet...



gg.jpg



Fast jag märker att det kommer fram mera svart i vår inredning hela tiden, finns det som synes även mycket vitt. Att bo ljust är härligt och jag älskar det. Man kan andas och hela huset känns så luftigt fastän det inte är så stora utrymmen. Ni ser att det på golvet ligger ett pussel. Tänkte vi under sommaren skulle göra ett 1000 bitars pussel men det visade sig vara bara jag som gjorde det och efter att ha legat på golvet ett antal dagar, gav jag upp! Så nu är det ihop plockat igen !



pp.jpg



Solen siner och hoppas att jag hinner med en liten stund i solstolen. Det är ju så sällsynt att solen skiner denna sommar så man måste vara på sin vakt. 



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...