29 juli 2015

En korg för lökarna

God morgon i alla husen. Sovit gott? Jag har sovit som en stock. Vaknade nyss, sitter nu här med första koppen kaffe. Solen skiner och jag ser fram emot denna semesterdag. Tänkte visa er min härliga lökkorg som kom hem till oss förra veckan . Härlig , inte sant? Förra hösten skördade vi massvis med lök som vi sedan förvarade hela året i diverse korgar men nu har jag en ordentlig korg för dem. Har alla lökar blandade. I korgen samlas glatt både rödlök, gullök och vitlök. Vi använder mycket lök i matlagningen , vanligtvis alla dagar så den här korgen kommer i flitig användning. 

DSCN2279.jpg

DSCN2277.jpg

DSCN2276.jpg

DSCN2278.jpg

Men ännu skall jag inte börja göra mat. I stället blir det smörgåsar och en andra kopp kaffe. Har varit utan socker och levt "smalt" sedan måndagen. Igår var jag och tränade och idag har jag såå sjuka ben. Några kilon har i varje fall försvunnit så jag skall hålla på ännu ett tag. 

Ha en fin och solig dag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...