10 juni 2015

Nytt i fönstret

I köket har det igen hänt en hel del. Förra veckan lade jag en ny matta på golvet som jag gillar massor och idag hängde jag upp nya gardiner - hellånga! Känns främmande men nu kan vi åtminstone stänga ute solen som hela eftermiddagen lång tränger sig in i köket. Gardinerna såg jag tidigare på nätet hos en bloggare och blev helförtjust i dem. Tanken var att hänga dem framför klädhängaren i hallen men det blev alldeles för mörkt att ha dem där. Nu försöker jag vänja mig att ha långa gardiner... vi har alltid haft kappa uppe och nere. Vänjer mig säkert.



1.jpg



Keittiössä tapahtuu aika lailla nyt ! Viime viikolla ostin uuden maton ja tänään roikutin uudet vehot. Täyspitkät. Tuntuu oudolta kun meillä aina on ollut yläkappa sekä alakappa. Verhot oli tarkoitus laittaa eteisien naulakon eteen verhoiksi mutta mielestäni ne eivät sopineet sinne sitten lainkaan. Nyt siis totutellaan....



2.jpg



 



3.jpg



Gardiner: Jotex



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...