23 juni 2015

En dag i solen

I am on vacation ...



Att vakna upp den allra första semesterdagen och inse att det kommer att bli en varm och solig dag - ja det är väl det härligaste. Den här dagen kommer att spenderas ute på terrassen som redan nu kallar på mej. Steg upp tidigt och njuter  av den andra koppen kaffe. Ett barn tassade redan ner men tog lite morgonmål och gick upp igen... Jag tänker inte planera in nåt alls för idag - bara njuta av ledighet!



ter1.jpg



Parasollet är uppe men under det hittar ni inte mej - det finns där bara för att det ser så mysigt ut. Sällan används det för att skydda någon. När vi hade gäster på midsommaren satt vi och diskuterade att vi borde ha ett större parasoll men konstaterade snabbt att det nog inte behövs då det egentligen bara är där för att göra sittplatsen mysigare. Vårt parasoll har blivit lite smutsigt och funderar över om man på nåt sätt kan rengöra dem. Har ni prövat? Hur? Kan tyget tas bort och sättas i tvättmaskin eller finns det något medel man kan tvätta med? En kompis till mig föreslog att jag kunde hälla på tvättmedel då man vet att det kommer en regnskur och liksom låta naturen sköta jobbet, men så enkelt är det knappast ( och inte heller så miljövänligt !)



ter2.jpg



ter4.jpg



Hur som helst så gillar jag vår lilla terass. Idag kommer det att bli en heldag där ute - hoppas jag får sällskap av ett eller flera barn. Jag tänker packa min korg: Anna Jansson - boken jag håller på med just nu, lite dricka, solkräm, solbrillor ... och bara njuuta av sommarens första semesterdag! 



ter3.jpg



Nu är det sommarlov ,



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...