16 maj 2015

Soleil - ready for the summer

 



Längtar till sommaren och till värme och sol. Fast jag redan njöt av en sommarlovsvecka längtar jag efter den riktiga sommaren. Värmen fattades lite denna vecka, några underbart soliga dagar fick jag. Igår hade skolorna ledigt och jag och sonen cyklade iväg och köpa glass och då var det lite av sommarlov - verkligen. Efter midsommaren inleder jag riktiga semester och då skall det bli både esa till Åland, som vanligt, samt en resa till Grekland. Som ni ser har jag strandväskan redan skaffad. 



IMG_7698.jpg



IMG_7700.jpg



En stor härlig bastväska från Riviera Maison. In i den ryms det verkligen allt man kan tänka sig behöva en dag på stranden. Vi är ju ivriga strandliggare så denna kommer säkert att hänga med mig hela sommaren. Idag skall det bli en förmiddag i simhallen - i väntan på att havsvattnet blir så varmt att man kan njuta i det...



IMG_7697.jpg



 



IMG_7696.jpg



Vaikka viikon kesälomaa olenkin nyt viettänyt olen ihan selvästi auringon ja lämmön tarpeessa. Eilen käytiin pojan kanssa jätskikioskilla ja meilkein tuntui kesältä kun istuimme kivellä syömässä jädet. Rantakassi on jo valmiina niin kuin näkyy. Iso on- siihen kyllä mahtuu kaikki mita tarvitsee vietääkseen kokonaisen päivän rannalla..



 



IMG_7695.jpg



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...