22 maj 2015

Längtan

Börjar längta efter sol och värme. Inbokad är till sommaren resa till paradiset Åland samt i augusti till Kreta, där vi var även senaste sommar. Sol är något jag inte kan leva utan. Älskar att njuta i solen. På Åland är det naturen och lugnet som attraherar mig . Kan inte tänka mig en sommar utan Åland. Fast vi vid detta skede sett allt man kan se, gjort allt man kan göra - ja ändå älskar jag att vara där. Blir aldrig le på denna härliga plats. Att flyga iväg lite längre bort är naturligtvis en helt annan sak. Värmen, klimatet, de vänliga människorna och vattnet - minnen man lever av hela den långa kalla vintern.



DSCN0953.jpg



Har även en stor längtan att få åka till Danmark. Än så länge har det blivit drömmar och funderingar men Köpenhamn är ett ställe dit jag väldigt gärna skulle resa till. Har lite planerat att åka dit med de äldre barnen. De skulle gärna åka till en stad för att shoppa loss lite grann. Jag har redan kikat in mig på de bästa inredningsaffärerna och dottern har googlat lite på kläderaffärer. Har av många goda vänner hört enbart positivt om denna stad. Att hitta ett hotell i en främmande stad tycker jag att är väldigt svårt. Man vill ju gärna ha ett som man hört något om. Att enbart läsa på nätet och sedan våga beställa rum- är inte min grej. Är lite mesig när det gäller sådant. Via internet är det annars enkelt att få mera information  om intressanta och sevärda platser - tyvärr är vi väldigt dåliga på att besöka museum och dyligt. Skulle gärna höra era egna erfarenheter om Köpenhamn. Om hotell ni bott på och som ni rekommenderar.



Men som näst blir det alltså Åland och Grekland....



DSCN1001.jpg



..... och som vi väntar !!



 



Odotan lämpöä ja aurinkoa. Kesäksi on varattu matka ihanalle paratiisisaarelle Ahvenanmaalle sekä toisella saarelle, nimittäin Kreetalle. Kuitenkin haaveilen vielä voivani tehdä kaupunkimatkan isompien lasten kanssa - Kööpenhaminaan . Olisi kiva kuulla kokemuksistanne mm hyvistä hotelleista ja kiinnostavista paikoista . Tämä on pitkään ollut suunnitelmissani mutta jotenkin en vaan saa  matkaa tilattua....



DSCN0987.jpg



Nu skall jag kika på lite hotellalternativ igen- puh, vilket jobb.



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...