13 maj 2015

Hjärtan på tråd

För en tid sedan fick jag av en bloggvän en kruka med Hjärtan på tråd ( heter på riktigt Lyktranka). Har aldrig tidigare ägt en sådan, men denna tycks trivas hos oss. Tror minsann den är planterad med kärleksfulla händer då givaren berättade att hon tagit skott av sin egen blomma och planterat denna. Fantastiskt. Den står i köket och i både sol och i öppet fönster under dagarna men den klagar inte. Den bara fortsätter att växa. Skulle ha lust att försöka ta små skott av den och plantera åt mig själv även i några krukor, men vet inte ifall mina fingara är tillräckligt gröna för att få det gjort. 

IMG_7691.jpg

IMG_7694.jpg

Den är så spröd och fin samtidigt som den iger så mycket liv och kraft. Nya blad och långa rankor söker sig mot fönstret och bladen , som sitter parvis, är vackert hjärtformade. Vill ni läsa mer om denna vackra görnväxt , kan ni göra det här.

IMG_7693.jpg

Sain jonkun aikaa sitten blogiystävältä tällainen tosihieno viherkasvi; hänoli itse istuttanut tämän pistokkaasta ja näköjään se tehtiin rakkauella sillä tämä vain kasvaa ja voi hyvin vaikka olen surkea kukkien kanssa. Tekisi mieli ottaa itse pistokkaista ja istuttaa lisää mutta tuliskos niistä yhtään mitään. Taidan kokeilla...


Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...