10 maj 2015

Ett dygn i Tallinn

Glad morsdag till alla mammor!

Åkte på fredagen på ett hotelldygn över till Tallinn med arbetskamraterna. Vilken härlig resa. Kan inte låta bli att beundra denna fina stad som bara blir finare och finare. Detta var faktiskt första gången som jag besökt staden en vår och ännu  det var så gönt och vackert överallt. Körsbärsträden stod i full blom och solen sken både fredag och lördag då vi gick omkring och hade kul. På fredagen då vi kom , hade vi beställt bord på en italiensk restaurang, Gianni, som visade sig vara en fullträff. God mat, bra service, en vacker atmosfär och en stilig inredning. I vestibulen fanns det enorma rosenbollar som jag inte kunde låta bli att fotografera. 

gianni.jpg

En enorm guldspegel hängde på väggen och gjorde den lilla hallen stor och luftig. Vi var riktigt hungriga då vi inte åt under båtresan mer än Frozen youghur och jag beställde 

TAGLIATA DI MANZO SU RUCOLA E BALSAMICO /Sliced beef fillet with balsamico, green pepper and rukola och det visade sig var himmelskt gott. Lite mumsigt till efterrätt blev det naturligtvis också. Maten blev ganska sent så efter det gick vi tillbaka till hotellet . Lördagen startade vi med en diger hotellfrukost och sedan blev det shopping för hela slanten. Kom hem med armarna en meter längre men med många fina saker i väskan. 

Idag har jag fått kaffe på säng och fått både blomma och kort. På eftermiddagen bjuder jag min egen mamma på morsdagskaffe. Och vet ni vad - efter denna dag blir det en veckas sommarsemester. Jag, bara ensam , för mig själv. Skall bara njuta. Börjar med att gå på maniyr genast i morgon .

Viikonloppuna lähdimme työporukan kanssa Talinaan . Perjantaina kävimme syömässä kivassa italialaisessa ravintolassa Giannis joka ol oikea täysosuma. Kaunis sisustus, hyvä ruoka ja mahtava palvelu. Lauantaina juostiin kaupungilla koko päivän . Tuli tehtyä kivoja ostoksia josta lisää toinen kerta. Ensi viikko vietän kesälomaa ja aloitan sen käymällä kynsihuollossa. Toivotan kaikille äideille oikein ihana äitienpäivää. 


Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...