26 maj 2015

Country White






Blev inbjuden till Country Whites 1-årsfest i Oitbacka, Kyrkslätt, där det ordnades ettårsdagen till ära coctail-buffé för inbjudna gäster. Det var bloggare och representanter för de olika inredningsmärkena som fanns på plats. Själva butiken ligger i en herrgård /stalldelen och stället är en verklig idyll. Coutry White säljer bl a Riviera Maison, Arte Pura, Linum, Lexington samt andra fina märken i inredningsvärlden. Själv gick jag het på RM förstås. Tyvärr fanns inte just de sakerna jag spetsat mig på men givetvis kom jag hem med lite smått och gått. Här kommer lite inspirationsbilder från affären.

22.jpg


33.jpg


55.jpg


44.jpg


11.jpg

På plats var även Comptoir de Mathilde´s representant som hade gjort en underbar buffé med de smaskigaste små munsbitarna jag ätit på länge. Det bjöds på jordgubbar och champange och en alldeles underbar melondricka som jag bara måste göra själv nåt tag. Den var gjord på Comptoir de Mathildes melonsirap blandat med Vischyvatten - mums, säger jag bara. Om ni inte besökt denna affär, har även en butik i Domarby, Vanda, tycker jag ni definitivt skall köra där förbi nångång. Härifrån kommer man aldrig tomhänt !


Sain kutsun Country Whiten 1-vuotiscocktail bjuhliin jossa oli ihanasti esilla monta tunnettuja sisutustuotteita, mm. Arte Pura, Lexington ja sitten ihanat Rivierat. Tarjolla oli monenmoista mm pikkusuolaisia, mansikoita, shamppanjaa sekä aivan ihanaa melonijuomaa. Buffeen oli tehty ihanien Comptoir de Mathilden tuotteista joka oli aivan uusi tuttavuus minulle. Jos ette ole käyneet tässä liikkeessä kannattaa ehdottomasti poiketa siellä joskus. 

66.jpg


Ha en skön tisdagskväll,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...