26 apr. 2015

Svar på era frågor

För ett tag sedan hade jag en liten frågestund på bloggen där ni hade möjlighet att fråga precis vad ni ville. Några frågor fick jag och idag tänkte jag svara på dem. Här kommer de:



20130225_12.05.31.jpg



Nilla frågade: Heippa, kiitos kivasta blogista. Haluan kysyä miten aloitit bloggaamiseen ja kauanko olet blogannut?



Moikka Nilla! Kiva että pidät blogistani. Aloitin bloggaaminen vuonna 2008 kun ystäväni oli aloittanut bloggaamisen. Innostuin kovasti jag aloitin pikkuhiljaa kehittämään omaa blogia. Koska suuri intohimoni on sisustaminen päätin että blogistani tulee sisustusblogi. Ajan myöta siitä on tullut sisustus- ja lifestylepainotteinen sillä tykkään kirjoittaa myös arkisista asioista kuten perheestä, terveydestä, muodista sekä jopa hieman ruuanlaitosta (todella vähän sillä olen s u r k e a kokki)



Tina undrade följande: Moikka. Olet kertonut että teillä on kani. Mikä rotu? Mullakin kani, ruskea kääpiöluppa.



Moi Tina! Juu, meillä on nykyään taas kaksi kania, aluksi oli hermeliinit Ville ja Betty ja nyt ovat Ville ja Snorkkis. Ville on siis hermeliini, Soopeli ja erittäin ihana kaveri. Hänet adoptoitiin kun edellinen omistaja ei voinut pitää hänet. Silloin Ville oli arka ja aika "hyökkäävä". Nyt hän on jo 7- vuotias ja hänen kanssaan on ollut hieman ongelmia. Hän aloitti ihmeellisen ääntelyn ja kävimme lääkärissä ja hän sai tehokuurin vitamiinejä ja antibiootit. Ne auttoivat pari viikkoa ja sitten sama alkoi taas. Kuullosti hieman astmalta ja päätin kokeilla muuta hoitoa. Nyt hän on saannut kolmisen viikkoa pestyä heinää (poistaa pölyt) ja pidämme hänen "alueensa" mahdollisimman pölyttömänä. Vaivat ovat poissa ja Ville näyttää voivan hyvin. Sitten tyttäreni toi kotiin ihanan pienen Snorkkiksen, joka on vasta 10- viikoinen. Hän on sekoitus kääpiöluppaa ja kääpiölejonaharjas. Söpö pikkutyttö joka on jo nyt todella rakas. Kiva kun sullakin on kani. Minkä ikäinen oma kanisi on, Tina?



20130225_12.05.19.jpg



Onsku ställde frågan: Hei . Kiitos ihanasta blogista. Sinulla on kaunis koti . Sisuststko työksesi?



Moikka Onsku! Olen iloinen että pidät blogistani. Kiitos myös kehuista. Kaunis koti on monenlaisia. Tämä meidän koti on myös meille ihana. Olen aina sisustanut oman mielen mukaan, en pahemmin seuraa muiden sisustuksia. Aina tietysti saa ideoita ja inspiraatiota muista. Seuraan satoja eri sisutusblogeja joten inspistä saan. Juuri nyt on menossa jonkunlainen muutos. Olen valmis siirtymään pois shabby alueelta ja huomaan sen tilalle ilmestyvän rottinkia. Hieman Beach house-tyylistä tulossa. En sisusta työkseni vaikka kivaa se olisi. Työskentelen lasten parissa ja siinä sivussa toimin freelance-kirjoittajana. Eli kirjoittelu on lähellä sydäntä...



 



Och Siina undrade: Hej. Gillar din blogg. Har följt med dej redan i flera år. Kul att du igen skriver på svenska. Undrar om du alltid haft samma inredningsstil och vad är det som gör att du har just den inredningsstlil som du har? Vilka är dina favoritinredningsställen?



Hej Siina! Jätteroligt att du hänger med här på min blogg och att du gillar att jag igen övergått till svenska. Det var ett svårt beslut men jag tycker nu att det är ganska skönt att skriva på sitt modersmål. Du undrar om min inredningsstil. Nej , har inte alltid haft samma stil. Som jag redan skrev i svaret ovanför har jag just nu övergått till något annat. Stilarna har alltid varit ljusa och lantliga men jag har länge haft med influenser som shabby chic och industrial . Dessa märker jag att jag håller på att komma ifrån och nu verkar det bli något annat då igen. Vitt är min absoluta favoritfärg och det är från den färgen jag aloltid utgår. I mellanåt får jag för mig att pröva på lite färger ,men det visar sig vara alltför svårt. Vänjer mig inte ens vid ljusrött. Gillar att ha det ljust och luftigt och det ger mig vekligen ro att vara hemma. Ibland har jag riktigt svårt att gå utanför dörren då jag så älskar att vara hemma . Vet inte om du nu fick svar på din fråga men något ditåt hoppas jag det blev.;). Mina favoritinredningsställen... Har alltid gillat Ikea men märker att jag inte är där så ofta som förr. Gillar lite alla möjliga butiker. Beställer mycket från nätet. Andra inredningsfavoriter är Perfect Home, Krasilnikoff, Riviera Maison och så är jag då en stor loppisfan....



20130225_12.05.24.jpg



Det var det. Hoppas ni lärde känna mig lite till nu då. Ni får fortsättningsvis fråga av mig ifall det är något ni undrar. På svenska eller finska, svarar på allt så gått det går.



Jonkun aikaa sitten pidin kyselytuokion ja tänään siis vastailin kysymyksiin. Jos jatkossa tulee mieleen kysyttävää niin siitä vaan, suomeksi tai ruotsiksi. Vastaan kaikille parhaani mukaan. Viikonloppu on loppumaisillaan, eilen grillauskausi avattiin. Tänään tuli tietty vettä koko päivän mutta ei haitannut yhtään sillä olen ollut sisällä koko päivän. Kävin salilla ( ahkera minä...piti saada hieman jumpattua eilisen namipäivän jälkeen) ja sen jälkeen juotiin ip-kahvit äidilläni. Nyt odotan aurinkoa alkavalle viikolle...



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...