29 apr. 2015

Min lilla önskan

Hej!



Idag har jag suttit framför datorn hela eftermiddagen. Skrivit och jobbat, bloggat och you name it ! Annors helt ok, men det jag saknar är ett eget litet rum där jag kan ha mina papper, min dator - ja ha mitt lilla egna kontor. Eftersom jag freelancar som skrivare har jag ofta mycket på gång hela tiden och har en bunt med papper och annat material framme. Har faktiskt inte på länge ( läs: aldrig ) haft ett eget skrivbord där jag fått ha mitt "stuff" ifred. Alltid skall det plockas bort pga nån eller nåt annat. Här ser ni bilder på mina skriv/bloggplatser genom åren i detta hem.



Fört och främst kan väl säga att jag helst skulle ha mitt kontor lite avsides, dvs inte i köket där jag nu sitter. Ett litet skrymsle någonstans skulle räcka helt bra. Den först tiden satt jag och trängdes med barnen vid deras bordsbundna dator. Helt ok ställe men det sprang ju en massa barn runt mej hela tiden och ljudnivån var kanske inte den lägsta.



IMG_3260.jpg



Sedan gjorde jag mig en mysig hörna i köket där jag satt en tid. Helt ok i och för sig men då bordet  var rätt så litet, rymdes det inte så mycket grejjer där inte. Då hade vi ett runt bord i köket så det rymdes verkligen ett litet extra bord där. Sedan gjorde vi oss av med det runda bordet ( det flyttade upp i sonens rum) och i o m det flyttade jag över min dator och dyligt till matbordet.



DSCN0886.jpg



Och här sitter jag nu och ugglar ända in på småtimmarna. Här gillar jag att sitta då det skymmer och då resten av familjen redan lagt sig Då får jag mycket gjort. Nu önskar jag att jag hade ett rum som jag kunde möblera med kontorsmöbler till ett propert och fint hemmakontor. Skulle behöva ett bord, en hurts till alla mina papper samt en hylla ovanför bordet och en lietn hylla för en printer ( som jag inte har man önskar jag fick). Många fina lösningar har jag sett i olika affärer och nu gäller det bara att hitta stället där jag kan fixa min lilla hörna.



-%C3%B6%C3%B6.jpg



Olen kauan halunnut omat pienen tilan missä saisin rauhassa kirjoittaa lehtiuttujani sekä bloggailla. Tässä kuvia edellisista työspoteista... nyt tekisi mieli jo saada omaa työpistettä johon mahtuisi kirjoituspöytä, hyllyt sekä pieni laatikosto kaikille paperieille. Haaveilen vasta tästä mutta toivon mukaan saan piakkoin jotakin tehtyä asialle. 



 



Lotta



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...