24 apr. 2015

Den gamla goda bisalvan

Hej på er!



Satt igår och surfade runt lite på nätet och råkade stöta på en nätaffär som säljer biprodukter. När jag var liten hade jag  exem på benet som mina föräldrar inte fick att försvinna med traditionella mediciner. Inga hudkrämer, salvor och inte heller kortisonsalvor, fick denna stora "fläck" bort. Minns att jag led jättemycket av denna fula röda fläck, som fanns just under knäet. Vet inte hur det kom sig att mamma och pappa fick tag på Bisalva - men efter ett tag när jag använt den, försvann den röda fläcken så småningon. Jag använda länge salvan till allt och inget men efter att den tog slut har jag faktiskt inte sett den i affärerna någonstans. Därför blev jag såå glad när jag hittade denna sajt...



af4c12a4f6e115031309795fb9c043cdf829302a



Dessa bi-produkter kan egentligen användas på hela kroppen och är ett bra skydd i väder och vind. På läpparna är bisalvan även härlig. Den skyddar och gör läpparna mjuka. Produkterna är ju producerade av helt naturliga råvaror och minns att jag gillade doften eftersom den inte alls doftade "medicin". Läste även att det inte är bara vi människor som lider av hudproblem. Bisalvan används även mycket på bl a hästar och hundar. Dottern som jobbar på stall och som sköter dem dagligen berättade när jag frågade att även de använder bisalva på sina hästar. Nu skall jag minsann göra en beställning tror jag . Skulle vara skoj att höra om nån av er läsare har bra erfarenheter av bisalvor..



36-home_default.jpg38-home_default.jpg



Löysin netistä liikkeen joka myy mehiläisrasvaa ym. Muistan lapsena kun kärsin ihottumista että meliläiisrasva auttoi kun mikään muu rasva, tai edes kortisoni auttoi. Nämä totteet soveltuvat näköjään myös eläimille . Mm hevosten- ja koirienomistajat käyttävät paljon näitä tuotteita. Oletko itse kokeillut ja saannut apua näistä?



Härligt med fredag- idag blir det mys av högsta grad,



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...