2 aug. 2014

Some tea & coffee

Good morning everybody!



Startade morgonen med en underbar kopp apelsin-kokoste. Normalt brukar jag dricka kaffe på morgonen men efter att jag hittat dessa Clipper-teén, kan jag inte låta bli att dricka te om morgonen. Ni minns kanske att jag hade en utlottning med produkter från Foodieliving ? I goodiebagen jag lottade ut fanns just detta te och jag blev helt förtjust i det. När man gör en kopp doftar hela huset så gott att t om barnen kommer ner från sina rum och undrar vad jag gör... ;).



Nåväl, lade in en beställning från Foodieliving och fick hem ett paket med det bästa; mera gott Clipper te samt Himalaya salt som bara är så gott i allt man äter. I maten, i salladen och till olika såser och dressingar. Love it!  Dessutom hittade jag något jag länge sökt efter, nämligen snabbkaffe med smak. Hittade ett med choklad smak och ni kan säkert förstå att det var g o t t ! Det har nu blivit mitt nya njuta-efter-jobbet-kaffe. Så fin smak och en underbar eftersmak som inte det normala snabbkaffet har. Tesorterna som jag beställde var grönt te med manuka honung (god och mjuk smak - gott!) och ett annat grönt te med echinacea och citrussmaker. Detta te tänkte jag kunde passa fint när höstens första flunssor börjar härja. Tidigare gjorde jag redan bekantskap med Renée Voltaires underbara buljonger som jag hade turen att vinna från just Foodieliving. De är så enkla att använda i alla rätter och gillar speciellt citrongräs & chili.



Allt detta alltså från www.foodieliving.fi



DSCN0896.jpg



Huomenta ystäväni!



Aloitin aamun ihanalla apelsiini-kookosteella. En yleensä juo teetä aamuisin mutta sen jälkeen kun tutustuin Clipper-teehen en voi olla juomatta sitä. Muistatte ehkä että täällä blogissani oli arvonta jossa juuri tämä tee muunmuassa oli palkintona? Kun teen tätä teetä aamuisin koko talo tuoksuu ihanalta ja lapset jopa tulevat alakertaan kyselemään mitä teen...!



Noh, tein tilauksen Foodielivingistä, tilasin sieltä kaikkea kivaa, mm lisää Clipper-teetä , Himalaya suolaa jota rakastan, sillä se sopii jokaiseen ruokaan, sopii salatteihin sekä kastikkeisiin . Sen lisäksi löysin jotakin mitä kauan olen etsinyt, nimittäin pikakahvia makulla. Sattui olemaan suklaamakua ja sitähän piti tilata. Arvatteko jo tykkäsinkö? Oli meinaan niin h y v ä ä  ettei sanotuksi saa ! Siitä tuli minun  nauti-töiden-jälkeen-kahvi ! Voi ei mikä nautito. Ihana maku ja hyvä jälkimaku..



Teesortit jotka nyt myös tilasin oli vihreätä teetä, toinen manuka hunajalla jossa ihana pehmeä maku, tykkäsin kovasti, sekä toinen jossa echinacea ja sitrusmakuja josta ajattelin ehkä olevan hyötyä kun ekat syysflunssat iskee. En ole maistanut sitä mutta uskon maun olevan hyvä!



Aikiaisemmin tein jo tuttavuuden Reneé Voltairen ihaniin liemeihin, jotka onnistuin voittamaan juuri Foodielivingilta. Ovat niin laadukkaita ja helppoja käyttää. Sopii jokaiseen ruokaan. Suosikkini onkin sitruunaruoho & chili!



 



Kaikki nämä siis löytyy www.foodieliving.fi



 



DSCN0897.jpg



 



fdlvng1.jpg



 



foodieliving2.jpg



Härligt med veckoslut trots att jag bara hade en tvådagars jobbvecka. Räckte väl och känns bra med en liten mjuklandning. Nästa vecka sätter i gång med full rulle.



Ihanaa että on viikonloppu vaikka olikin vain kahden päivän työviikko. Riitti vallan mainiosti ja tuntuukin ihan hyvältä tällaisella pehmeällä laskulla. Ensi viikko sitten rytinällä käyntiin.



ENJOY THE WEEKEND



 



IMG_9838.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...