22 juli 2014

Loma jatkuu - Semestern fortsätter

Matkan jälkeiset pyykit ovat vihdoin pestyjä , miten voikaan olla niin paljon? No -onhan pyyhkeitä jo kokonaisen Ikea-kassillisen niin myös liinavaatteita. Mutta nyt kaikki kassit tyhjänä ja voi alkaa elämään normikesä-arkea. Vielä on lomaa jäljellä joten nyt pitää nauttia viimeisista päivistä. Aurinkoa riittää ja nautimme täysillä. Olen lukenut aurinkotuolissani jo melkein kaikki Mari Jungstedtin kirjat, kaksi jäljellä ja olen tykännyt kovasti niistä. Miksiköhän en saa luetuksi yhtään mitään talvisin? Tänään ajattelin käydä ostamassa valkoisa spraymaalia; on pieni projekti jonka haluaisin saada valmiiksi ennen kun lomat loppuu. Melkein tulee stressiä nyt kun huomaa että kaikki mitä oli suunniteltua ei olekaan tehtyä loman aikana..



DSCN0731.jpg



 



Äntligen är allt byke tvättat! Hur kan det alltid bli så mycket tvätt? Nåväl, handukarna bara tar ju en hel Ikea-kass, likaså sängkläder. Men nu är allt klart och man kan leva lite normalt sommarliv igen. Försöker njuta av varje dag för än är det semester kvar. Har suttit i solstolen och läst mina Mari Jungstedt böcker som jag bara har två kvar av. Gillar dem verkligen. Kan inte förstå hur jag inte får något läst under vintern när jag fullkomligt slukar dem på sommaren..?



Idag tänkte jag åka för att köpa sprayfärg. Har nämligen ett projekt som jag vill ha klart innan semestern tar slut. Det känns lite stressigt eftersom jag ju märker att det finns många saker jag planerat att göra under ledigheten som ju inte alls ännu är gjorda...



 



DSCN0440.jpg



Onni on.... aurinko, ranta ja meri



Lycka är .... solen, stranden och havet



 



DSCN0719.jpg



Enjoy the sun !



 



j%C3%B6r.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...