12 maj 2014

Ib Laursen - big and beautiful

En vaan tiedä miten minulla on niin onni aina välillä erilaisissa kilpailuissa. Nyt satuin voittamaan ihanan Ib Laursenin pullotelineen/mukitelineen - juuri sellaisen josta olen haaveillut kauan. Teline saapui perjantaina ja on niin iso että jouduin miettimään sille "se oikea" paikka. Telineessä on neljä kerrosta ja siihen mahtuu m -o- o- o -n- t- a mukia. Vie todella paljon tilaa- mutta hei- ei se mitään. Täällä meillähän kerääntyy näitä "niin ihania ja kauniita mutta kiesus miten epäkäytännöllisiä" - tavaroita. Eli minulla menee ehdottomasti kauneus ennen käytännöllisyys (juu, miehen iloksi!)



fvsf.jpg



Jouduin hätäpäissään jättämään ylin kerros pois sillä muuten ei olisi mahtunut juuri nyt mihinkään. Kaikki käytössä olevat mukit ovat nyt sulassa sovussa telineessä. Perfect Homen Victoria astiat sopivat tosi kivasti harmaan metallitelineeseen. Loput ovat Greengate mukeja josta tykkään paljon. Niitähän pitää pitää esillä kaudeudensa puolesta.



*      *      *      *      *     *     *     *



jf.jpg



Ni som lite längre redan följt med bloggen vet att jag, konstigt nog brukar ha en grym tur i olika tävlingar. Nu har jag haft tur igen och vunnit Ib Laursens stora flaskställning /muggställning. Den anlände på fredagen och är så enorm att jag måste möblera om i köket för att få den att rymmas. Hos oss finns det mängder med underbart fina saker som ack dock är så opraktiska - så en till skadar inte. Tyvärr är det nog det vackra som går före det praktiska när det gäller mig ( mannen suckar !). Den har fyra våningar och det rymms m-a-s-s-o-r med muggar på den. Den är så hög att jag var tvungen att lämna bort den översta delen för att överhuvudtaget få den att rymmas. Här hänger nu alla aktivt använda muggar. Det är Perfect Homes gråa Victoria-muggar som är så snygga på denna metallställning samt endel Greengate-muggar som gillas. De bara måste ju stå framme för sitt utseendes skull.



jfgt.jpg



Nu skall jag fixa lite middag åt min hungriga familj!



 



Kraam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...